סן ז'רמן דה פרה, תמיד באופנה

הרובע המיתולוגי סן ז'רמן-דה-פרה הוא רובע הבוטיקים היוקרתיים ביותר, אבל גם נקודת מפגש סטודנטיאלית.

כיום, מצד אחד רובע סן-ז'רמן-דה-פרה הוא רובע של חנויות מותרות מפוארות, בהן נמכרים המותגים היוקרתיים ביותר; ומצד שני הוא גם מקום בילוי של סטודנטים, שאוהבים לשבת בבתי הקפה והברים הרבים שבו. חגיגי ובינלאומי, רובע סן-ז'רמן נשאר תמיד באופנה!

עושים שוק

כדי למלא את עגלתכם, כדאי לכם לבקר בשוק סן ז'רמן המקורה והאלגנטי. תוכלו למצוא בו כעשרים חנויות מזון, וביניהן את דוכן הגבינה מעורר התיאבון של עושה הגבינות מישל סנדרס, בכיכוב גבינות הקונטה והמימולט. במעדניית Polmard תוכלו למצוא מבחר של בשרים באיכות גבוהה, כמה מהם מגיעים הישר מהחווה של הבעלים. בעלי ה"שן המתוקה" שבכם יוכלו למצוא חנויות רבות המציעות דליקטסים מעוררי תיאבון: עוגיות המקרון של Ladurée ו-Pierre Hermé; קינוחים בנוסח פרובנס ב-La Tarte tropézienne; פנקייק סירניקי בסגנון רוסי ב-Café Pouchkine; פחזניות ממולאות קצפת ב-La Maison du chou, או מבחר גלידות איטלקיות אצל chez Grom. לאלה מכם שאוהבים מעדניות מומלץ לבקר ב-Ma Collection Marchande de Saveurs, שם תוכלו למצוא מגוון של מטעמים מתוצרת צרפת, או ב-Bellota Bellota המציעה מעדנים מחצי האי האיברי. לבסוף, אם אתם חובבים של יינות טובים, תוכלו לגלות את היינות המשובחים של החנות La Dernière Goutte, או לעצור כדי לשתות כוסית הישר מהמרתף של בר היינות l’Etna.

בתי קפה וברים

אזור סן-ז'רמן-דה-פרה השיקי, השוכן בלב הרובע ה-6 של פריז, חווה את תור הזהב שלו לאחר המלחמה, כשמפורסמים כמו ז'אן-פול סארטר, סימון דה בובואר, פיקאסו, מאן ריי, ליאו פרה וז'ורז' בראסנס אימצו אותו ללבם. ואולם גם כיום נותרו עדיין מקומות שבהם אמנים ואינטלקטואלים אוהבים לשבת -- במיוחד ב-Café de Flore, ב-Les Deux Magots, או ב-Brasserie Lipp. בנוסף, אזור סן-ז'רמן והרובע הלטיני הסמוך פופולריים כתמיד בקרב אוכלוסיית הסטודנטים. אם חפצה נפשכם באווירה אנגלו-סכסית יותר, תוכלו לשבת בפאב O’Neil שמגיש בירות שבושלו במקום. לא הרחק מכנסיית סן סולפיס, תוכלו ליהנות מהאווירה החמה וממבחר היינות העצום ב-Ches Georges. וממש ליד הפנתיאון שוכן לו הבר Le Pantalon, שמחיריו זולים מאוד והוא פופולרי במיוחד בקרב לקוחות צעירים.

מסעדות

שעת האוכל הגיעה! למזלנו אזור סן-ז'רמן-דה-פרה שופע קפיטריות טרנדיות ומסעדות גורמה, שרבות מהן שוות ביקור. ברחוב דו פור, מסעדת Il Caffè Da Rosa פתוחה מארוחת הבוקר ועד ארבע אחר הצהריים, והיא מציעה מגוון של מאכלים מן המטבח האיטלקי, הספרדי והפורטוגזי. בנוסף, תענוג לשבת בפטיו שלה כשמזג האוויר נאה. במסעדת הכריכים האיטלקית Cosi תוכלו להכין את הפוקצ'ה האישית שלכם לפי מידה, ולבחור מה להכניס בה מבין כעשרים מרכיבים. ב-La Crémerie, בר יין ומסעדה, תוכלו ליהנות ממטבח טוב באווירה אותנטית. אם אתם חובבי המבורגר מושבעים, אל תהססו להסב סביב אחד מהשולחנות בבית הבורגר Razowski. חובבי מטבח דרום מערב צרפת מוזמנים לבקר במסעדת J'Go כדי ליהנות ממבחר מנות נקניקים מעולות. מאכלי ים? מהרו למסעדת Fish la Boissonnerie. מתחשקת לכם דווקא ארוחה טרנדית? שימו פעמיכם למסעדת Semilla, אחד מהמקומות הכי חמים והכי אופנתיים בסביבה.

יוצאים בערב

בשעות הערב עומדות לרשותכם כמה אפשרויות. מחפשים אווירה דיסקרטית? לכו ל-Prescription Cocktail Club, המציע תפריט קוקטיילים משובח. ברובע ה-5, לא הרחק מגני לוקסמבורג -- הבר Le Crocodile מציע לכם תפריט של כמעט 350 קוקטיילים! והאווירה שם מחשמלת! ועמוק לתוך הערב, כדאי לכם לשקול ביקור ב-Cavern -- בר-מועדון-אולם מופעים הפועל עד השעות הקטנות של הלילה.

תבלו!